سوگند به قلم

ن وَ الْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ _ نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند (القلم آیه 1)

ن وَ الْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ _ نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند (القلم آیه 1)

سوگند به قلم

تارنگار «سوگند به قلم» محلی است برای انتشار یادداشت هایم که با موضوعات معنوی و روانشناسی به نگارش درآمده است.
---
در بخش مشاوره به پرسش کاربران محترم پاسخ داده می شود.

طبقه بندی موضوعی مطالب
بایگانی

لطفا به من بیمار توجه کنید

جمعه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹ ب.ظ

بیمارمشکلات جسمی و مریضی ها غالباً به دلیل ضعف عملکرد بدن در دفاع از خود به وجود می آید. بدیهی است که وقتی مثلاً معده دچار دردی می شود به این معناست که معده آسیب دیده و قدرت خود را در عملکرد صحیح از دست داده است و این نقص نشانگر وجود مسئله ای بیولوژیکی در بدن است که مانع از عملکرد درست بدن می شود. با این وجود گزارش های زیادی ارائه شده است که در بسیاری از موارد مراجعه افراد به پزشک و در معاینه جسمی و آزمایش ها، دلیلی پزشکی برای آن درد اظهار شده وجود ندارد. پس این درد از کجا می آید؟
آقای رابرت لیهی در کتاب مقاومت می گوید: «معمولا در اکثر فرهنگ ها مراجعه به پزشک و متخصص برای مشکلات جسمانی در مقایسه با مراجعه به روانشناس یا روان پزشک برای مشکلات روان شناختی،  راحتتر و مقبولتر است. آسیب پذیری های روان شناختی مختلفی میتواند به شکایت های جسمانی منجر شود. اما یکی از فواید تمرکز افراطی بر شکایت های جسمانی این است که فرد از این طریق به شکلی کاملا مجاز و مشروع «جلب توجه» می کند».
وقتی نیاز جلب توجه در ما تأمین نشود، به  واکنش دفاعی به صورت ناخودآگاه روی می آوریم. واکنشی به نام «خود بیمار انگاری». یعنی در وهله اول به خودمان می قبولانیم که دچار بیمار و درد شده ایم و سپس این بیماری را برای جلب توجه دیگران، بروز میدهیم تا از این طریق، نیاز ما تأمین شود. این روش، راهی غیر منطقی است که بسیاری از افراد به آن دست میزنند.
بهترین راه این است که در باره نیاز خود با اطرافیان گفتگو کنیم تا دیگران را متوجه کرده باشیم و بدین طریق از راهی منطقی، نیازهای درونی تأمین شود. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی